A harmadik évfolyam Erzsébet-táborának lakóit változatos programmal vártuk. A nyár első napját egy helybeli nevezetesség megtekintésével indítottuk; Czupp Pál fafaragó alkotásait csodáltuk meg. Élmény volt a régi, még a számítógépek előtti korból származó tárgyakat nézegetni. Anna és Ármin még a dédnagyapjuk által készített bőrtarisznyára is rábukkantak a gyűjteményben.
Sportolásra is minden nap sor került, de a kerékpárverseny és a házi Exatlon verseny is nagy sikert aratott. Jutalmul fagyit, jégkrémet, csokit, gyümölcsöt kaptak a versenyzők.
A debreceni Állatkert és Vidámpark volt a hét csúcspontja. Vonattal utaztunk, villamosoztunk ‒ már ez is nagy újdonságnak számított a mai kényelmes világban. Állateledelt vásároltunk, hisz minden gyerek szereti etetni, simogatni az állatokat. A Vidámpark látványosságai közül természetesen a dodzsem volt a nyerő, de még az óvodásoknak szánt kacsavasút is fergeteges kacagást nyújtott!
A forróságban a lépegetős szökőkút hűs vizében felfrissülve (belemártózva) indultunk haza. Egy hét alatt a játékok, programok során alaposabban megismerte egymást a két osztály.
További szép nyarat kívánunk a táborlakóknak: Tünde, Fruzsi és Edit néni
Ötödikesek a Napközi Erzsébet-táborban
A tábor programjának összeállítása során több célt tartottunk szem előtt:
Környezettudatosság, természeti
értékeink, iskola és környezetszépítés:
Az élővilág
apró érdekességeinek megismerése program keretében
bogárvizsgálatot végeztünk bogárvizsgáló segítségével. A lehullott leveleket és virágszirmokat összegyűjtöttük, növényprés segítségével kiszárítottuk, napfénylenyomatokat is készítettünk napfényérzékelős lapokon. Gyűjtőlapra helyeztük a növényeket, és a „Kis növényhatározó” segítségével azonosítottuk a magyar és latin elnevezéseket. Az iskola udvarának kőfal kerítése mentén a tavaly elültetett borostyántöveket gondoztuk.
Sport, egészséges életmód: Az iskolaudvaron kipróbáltuk az újonnan beszerzett játékokat: tollaslabda, hullahopp karika, társas labdajátékok… Egy alkalommal a helyi strandfürdőn úszó- és ugróversenyt szerveztünk jutalmazással.
Gyalogosan tettük meg az iskola−strand távolságot, valamint az egésznapos kirándulás során hegyet-várat „másztunk” az egri várban. Az egri egykori érseki pincerendszerben („Város a város alatt”) a 40 perces időalagút túrát teljesítettük.
Önismeret, közösségépítés, kompetenciafejlesztés:
A programot csoportalakítással kezdtük, a kő – papír − olló játék segítségével minden nap csoportvezetőt választottunk. Reggelenként az Erzsébet-dalt hallgattuk a megasztárosok előadásában, és a kinyomtatott szöveg éneklését gyakoroltuk.
Kincskereső játékot szerveztünk öt állomással, QR-kód leolvasással és sok-sok kvíz kérdéssel. A megtalált kincsesláda betűsgyöngyöket tartalmazott, melyekből a csoportok saját névre szóló karkötőket és nyakláncokat fűztek. A három kincskereső csapat külön jutalma egy-egy fizikai kísérletet bemutató összeszerelős játék volt (napelemes robotok..,), melyeket közösen szereltek össze és állítottak ki az osztálytermükben.
A megvásárolt társasjátékokkal: Interaktív quiz játékok (Igaz vagy Hamis? …), gombfoci, Szójáték, KRESZ – teszt … játszottunk.
Üzenőfüzeteket szerkesztettünk és nyomtattunk, amelyekbe a táborozók beragasztották a kipréselt szirmokat, és személyes üzeneteket írhattak minden nap az élményeik alapján.
A napi élményeket fotókkal dokumentáltuk, és a táborvezető szaktanár a képekből videóanyagot szerkesztett, melyet az iskola honlapjára is feltöltöttünk.
Külső buszos kirándulás:
Eger volt az úti célunk, ahol „Város a város alatt”: Időalagútban a rövid túrát teljesítettük.
Alaposan körülnéztünk az egri várban: Dobó István Vármúzeum (Kazamata kiállítás, Hősök terme, Fegyvermustra – Interaktív kiállítás a Péterváry-gyűjteményből, Az egri vár története, Börtönkiállítás, Romkert, Rotunda…)
Művészeti nevelés, kulturális örökségeink, hagyományőrzés, kézművesség:
Megismertük Árpád-házi Szent Erzsébet életét és legendáját. Helyi népművészeti és néphagyományokat őrző népművészt hívtunk meg, akinek a segítségével nemezből készült tárgyakat alkottunk.
Origami hajtogató csomagból vett lapokkal világító füzért készítettünk.
Úgy gondolom, kollégáimmal együtt sikerült egy tartalmas, mozgalmas hetet biztosítanunk a táborozó gyermek számára.
Dr. Kissné Borbély Katalin